آشنایی با مفاهیم شهر هوشمند (Smart City) بخش دوم

آشنایی با مفاهیم شهر هوشمند (Smart City)
03/02/2017
معرفی پروتکل Z-Wave
03/02/2017

آشنایی با مفاهیم شهر هوشمند (Smart City) بخش دوم

در ادامه این بخش قصد داریم به بخش دوم آشنایی با مفاهیم شهر هوشمند (Smart City) بپردازیم.

معرفی ۱۰ شهر هوشمند جهان:

در بخش اول این مقاله شما را با مفاهیم شهر هوشمند آشنا کردیم و به معرفی شهرهای هوشمند جهان پرداختیم. در ادامه ی این مقاله تعداد دیگری از شهرهای هوشمند جهان را معرفی می کنیم.

استکهلم(Stockholm):

استکهلم، پایتخت کشور سوئد و بزرگ‌ترین شهر این کشور است. این شهر روی چهارده جزیره که با پل پیوند دارند بنا شده‌ است و در اطراف خود حدود ۲۴ هزار جزیره دارد. به خاطر آب‌ راه‌ های زیاد موجود در استکهلم، آن را ونیز شمال نیز نامیده اند. طول روز در استکهلم در اوایل تابستان بیش از ۱۸ ساعت و در اواخر پاییز در حدود ۶ ساعت است. بخش اعظم مردم این شهر در صنعت خدمات مشغول به کار هستند.

لس آنجلس (Los Angeles):

لس آنجلس، بزرگ ترین شهر ایالت کالیفرنیای ایالات متحده آمریکا و دومین شهر پر جمعیت ایالات متحده آمریکا پس از نیویورک است. اغلب به صورت خلاصه LA و با لقب شهر فرشتگان یاد می‌شود. اقتصاد لس‌ آنجلس بر پایه واردات و صادرات، صنایع سرگرمی، هوافضا، فن آوری و گردش‌گری است. این شهر، بزرگترین مرکز ساخت و ساز در غرب ایالات متحده است.

دالاس(Dallas):

دالاس، نهمین شهر بزرگ در آمریکا و سومین شهر بزرگ در ایالت تگزاس است. این شهر از دوران بسیار قدیم بخاطر صنعت نفت، پنبه و خطوط راه‌ آهنش بسیار مهم محسوب شده بود. منظور از شهر دالاس  منطقه کلان‌ شهر دالاس- فورت وورث است. اقتصاد این منطقه نیز جزء اقتصادهای برتر آمریکا بوده و رتبه ششم بزرگترین اقتصاد در آمریکا را دارد.

کپنهاگ(Copenhagen):

کپنهاگ، پایتخت کشور دانمارک است. نام این شهر از نام دانمارکی Køb-en-havn به‌ معنی بندر بازرگانی گرفته شده‌ است. این شهر برای بیشترین دستمزدهای خود در سطح جهان شهرت دارد. دانمارک برای متقاضیان کار خارجی، مقصد مورد توجهی است. این شهر یکی از شهرهای هوشمند دنیاست.

 اسلو(Oslo):

اسلو بزرگترین شهر و پایتخت کشور نروژ است. همچنین تنها شهر نروژ است که خود یک شهرستان (شهرستان اسلو) نیز هست. این شهر مرکز مهمی برای صنایع دریایی است. آب و هوای این شهر مرطوب است. اسلو، دومین شهر گران جهان محسوب می شود.

آیندهوون(Eindhoven):

آیندهوون، شهری زیبا، مدرن و صنعتی است در استان برابانت شمالی در جنوب شرقی هلند که محل تولد کارخانه‌ های فیلیپس محسوب می‌شود. این شهر مهد فناوری است.

سیدنی(Sydney):

سیدنی، بزرگ‌ ترین و قدیمی‌ ترین شهر استرالیا و پایتخت ایالت ویلز جنوبی نو یا نیو ساوت ولز است. سیدنی نماد کشور استرالیاست. شهری است با جذابیت‌ های بی‌ شمار که دویست و هجده سال از زمان تاسیس آن می‌ گذرد. این شهر که در جنوب شرقی استرالیا واقع شده، اولین مکانی است که بیشترین میزان جهانگرد در بدو ورود به استرالیا در آن پا می‌ گذارند.

5 دیدگاه ها

  1. bandcamp گفت:

    Great weblog right here! Additionally your website so much up fast!
    What web host are you the use of? Can I am getting your affiliate link for your host?
    I wish my website loaded up as fast as yours lol

  2. بازدهی انرژی در ۲۰ سال آینده ۳۰ درصد افزایش می‌یابد. با استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر، مدیریت ذخایر آب و داشتن یک سیستم مدیریت پسماند در شهرها می‌توان میزان آلودگی را کاهش داده و انرژی کمتری مصرف کرد

    • هم چنین باید گفت بخاطر اهمیتی که امروزه بحث مصرف منابع انرژی پیدا کرده، لزوم بکارگیری سیستم های هوشمند جهت مدیریت بهینه منابع انرژی اهمیت و توجه گسترده ای پیدا کرده.

  3. It’s an amazing post for all the internet people;
    they will get advantage from it I am sure.

  4. I loved this post ! I read your blog fairly often and
    you’re always coming out with some great stuff. I shared this on my Pinterest and my followers loved it .
    Keep up the good work 🙂

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی

گفتگوی آنلاین

)
    is typing...

    لطفا فرم زیر را پر کنید و برای ما پیغام بگذارید
    ارتباط مستقیم با مدیریت عامل Telegram
    ارتباط مستقیم با مدیریت فنی Telegram
    کانال تلگرام Telegram

    ارسال پیغام Cancel