مقایسه سیستم های هوشمند بی سیم و باسیم
03/02/2017
آشنایی با مفاهیم شهر هوشمند (Smart City) بخش دوم
03/02/2017

آشنایی با مفاهیم شهر هوشمند (Smart City)

در این بخش قصد داریم به آشنایی با مفاهیم شهر هوشمند (Smart City) بپردازیم.

مفاهیم شهر هوشمند (Smart City):

امروزه مدیران با پدیده ای به نام شهرنشینی روبرو هستند وشهرهای امروزی، که تقریبا نیمی از جمعیت جهان در آن ها زندگی می‌ کنند، به عنوان شبکه ها و سیستم های پیچیده ای در نظر گرفته شده و از اجزایی مانند: شهروندان، صنایع و کسب و کار، حمل و نقل، ارتباطات، زیرساخت های انرژی، خدمات شهری و دیگر زیر سیستم های شهری، تشکیل شده اند. شهر هوشمند نیز در ادبیات مدیریتی و سیستمی، به عنوان یک  کلان سیستم هوشمند شناخته شده که به صورت هوشمند مدیریت می شود.

شهر هوشمند چیست؟

مکانی ممتاز برای توسعه پایدار اقتصادی، صنعتی و … بوده که در آن به مسائلی مانند ترافیک، مصرف انرژی، آلودگی، تخریب سرزمین، بروز رسانی و بهینه‌سازی زیرساخت‌ های شهری، بهبود کیفیت زندگی و … از طریق یک رویکرد نوآورانه و سیستماتیک، بر اساس ارتباط و تبادل اطلاعات با هدف بهینه‌ سازی فرآیند های مدیریت شهری پرداخته می شود.

شهری هوشمند است که، سرمایه‌گذاری در سرمایه‌ های انسانی و اجتماعی و زیرساخت‌ های ارتباطی از جمله حمل و نقل و همچنین زیر ساخت های مدرن مانند ICT که باعث رشد پایدار اقتصادی و کیفیت بالای زندگی می شود، با مدیریت صحیح منابع طبیعی، از طریق مدیریت مشارکتی مردم در آن انجام پذیرد.

در ادامه به معرفی ۱۰ شهر هوشمند جهان می پردازیم.

معرفی ۱۰ شهر هوشمند جهان:

در ادامه این مقاله ۱۰ شهر در حال پیشرفت و هوشمند جهان را به شما معرفی می کنیم که از نظر میزان خلاقیت، نوآوری و کیفیت زندگی در صدر برترین ها قرار دارند.

بالتیمور( Baltimore):

بالتیمور، بزرگ ترین شهر و مرکز فرهنگی ایالت مریلند در کشور آمریکا است. شهر بالتیمور بیست و ششمین شهر بزرگ در ایالات متحده آمریکا است. شهرهای بالتیمور تاوسون (Towson) وکلومبیا(Columbia) منطقه شهری بالتیمور را تشکیل می دهند. شهر بالتیمور بیست و دومین شهر پر جمعیت آمریکا است.

 شیکاگو(Chicago):

شیکاگو بزرگ ترین شهر ایالت ایلینوی و سومین شهر پرجمعیت در ایالات متحده است. شیکاگو به عنوان پرجمعیت ترین شهر منطقه غرب میانه ایالات متحده به شمار می رود. شهر شیکاگو یکی از مراکز عمده تجاری، مالی، ترابری، و فرهنگی در ایالات متحده است. شیکاگو تاثیر فراوانی در آموزش، سرگرمی، و سیاست دارد و دارای سه خط مترو و دو فرودگاه است. فرودگاه بین‌المللی اوهر (O”Hare) دومین فرودگاه شلوغ جهان به شمار می رود.

فیلا دلفیا(Philadelphia):

فیلا دلفیا، ششمین شهر پر جمعیت ایالات متحده آمریکا است. این شهر دومین شهر بزرگ ساحل شرقی آمریکا بعد از نیویورک، و شهر مهم ایالتپنسیلوانیا است. فیلا دلفیا نخستین پایتخت آمریکا است و قانون اساسی آمریکا در این شهر و در تالار استقلال این شهر به امضا رسیده‌ است.

در قسمت بعدی به ادامه معرفی شهرهای هوشمند جهان می پردازیم.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی

گفتگوی آنلاین

)
    is typing...

    لطفا فرم زیر را پر کنید و برای ما پیغام بگذارید
    ارتباط مستقیم با مدیریت عامل Telegram
    ارتباط مستقیم با مدیریت فنی Telegram
    کانال تلگرام Telegram

    ارسال پیغام Cancel